Documenta UniversitariaDocumenta Universitaria

 

Usuari desconegut no connectat Entra  |  Em vull donar d'alta

Publicacions de la Cātedra Ferrater Mora

Retōrica, mārqueting d’idees i legitimaciķ política

Josep-Maria Terricabras Nogueras, Jordi Xifra Triadú

coberta

Fins ara, l’eloqüència, l’art de parlar bé, tenia només la llum i l’ombra del parlant davant d’uns oients: la llum era la seva capacitat d’argumentar correctament, de presentar la pròpia causa de manera adequada; l’ombra consistia en el fet que, sovint, l’ús brillant de les paraules podia encegar, fins i tot estabornir, l’auditori, de manera que un bon orador fos capaç de manipular l’audiència i de guanyar-la per a la seva causa amb raons poc sòlides o fins i tot sense gaire raons. Avui, però, la llum i l’ombra de la retòrica ja no són només les del parlant sinó també les del plató de televisió, que amplifica o dissimula idees, que concentra o distreu l’atenció. La retòrica política i, específicament, la retòrica electoral s’han convertit en matèria de màrqueting per a les masses: si bé continua essent cert que, en unes eleccions, convé vendre les idees i els projectes que proposa el personatge, cada dia és més cert també que el que es busca sobretot, abans que vendre les seves idees, és vendre el personatge mateix, el seu aspecte, el seu posat, el seu somriure, la seva presència. Si s’aconsegueix l’acceptació del personatge, si s’aconsegueix que l’auditori li reconegui «glamour» –o fins i tot, «carisma»–, llavors les seves idees i els seus projectes poden passar a un segon pla, ja no són l’objecte principal de l’escrutini, perquè aquest escrutini ha passat satisfactòriament el filtre de la imatge. Per això és tan important que la càmera «estimi» el candidat, que el projecti bé. Les pàgines que segueixen, però, no van en aquesta direcció. La seva intenció és la de destacar i examinar els aspectes argumentatius i retòrics en un acte polític televisat, aquells aspectes que precisament poden quedar a les fosques quan els focus del plató són tan potents que ressalten la imatge i deixen un xic de banda la paraula, la seva força, el seu missatge.

Comanda

11,54 €

ISBN: 978-84-92707-28-7
DL: B-7.621-2010

88 pāgines
16 X 23,5 cm
Rústica amb solapes, fresat

 


fi llibre
 

llibres, notícies, novetats?

Cerca
Publicacions de la Cātedra Ferrater Mora BHR (Biblioteca d'Histōria Rural) Papers de l'IRH UNICA-Estudis Publicacions del Laboratori d'Arqueologia i Prehistoria de la Universitat de Girona Estudis de cultura escrita i visual Cātedra Promociķ de la Salut Publicacions de la Cātedra Walter Benjamin Publicacions de la Cātedra UNESCO Publicacions de l'ICRPC Quaderns de Medi Ambient Publicacions de l'Institut de Llengua i Cultura Catalanes UT IULA (UPF) Publicacions de la Cātedra Ferrater Mora
eDU-Library
veure totes les sčries de Documenta Universitaria
veure tots els e-books de Documenta Universitaria
edita amb nosaltres
Distribuciķ
descarrega els catālegs de Documenta Universitaria

902 44 00 12

A fi de proporcionar el millor servei possible, per a visites i entrevistes personals concerteu cita prčvia per correu electrōnic a l'adreįa o per telčfon.

 

de dilluns a divendres de 8.45 a 14.00

 

Qui som DU | Sčries i llibres | Edita amb nosaltres | Distribuciķ | Descārrega de catālegs | Contacte

Edicions A Peticiķ, SL Š 2008. CIF B17741240.
Parc Científic i Tecnolōgic de la UdG. Edifici Giroempren - Despatx A1.18. C/ Pic de Peguera 11. 17003, Girona - Tel. +34 902 44 00 12 - Fax +34 972 18 34 57
inscrita al Registre Mercantil de Girona, al Volum 1919, Foli 108, Secciķ 8, full núm. GI-31787, inscripciķ 1a